מסלול מעגלי באורך 2 ק"מ העובר בקניון צר אדום ויפה, הקניון מתחתר באבן חול אדומה ויוצר מפלונים נמוכים בהם יורדים בסולמות.

נוסעים מאילת על כביש 12 כ18 ק"מ עד לשלט "הקניון האדום" מימין, פונים ימינה למסלול האדום, נוסעים כקילומטר ופונים שוב ימינה למסלול ירוק ומגיעים לחניון, מחנים את הרכב וממשיכים ברגל על המסלול הירוק הנכנס לקניון האדום. בסוף הקניון שביל שחור יחזיר אותנו לתחילת הקניון ומשם נחזור במסלול הירוק לרכב.

ניתן להאריך את המסלול בעוד כ3 ק"מ כך - בסוף הקניון במקום לעלות במסלול השחור נמשיך בירוק עוד כקילומטר עד לפניה ימינה למסלול שחור, נעלה בו (עליה מעט קשה) עד לפניה ימינה למסלול אדום ובו נחזור לחניה.

מסלול מעגלי באורך כ3 ק"מ העובר בתצפית יפה ובמעיין.

נוסעים מאילת בכביש 12 כ8 ק"מ עד לפניה שמאלה להר יואש ונחל גשרון, מחנים את הרכב בחנית העפר ועולים להר יואש ברגל לתצפית מדהימה (מומלצת בעיקר בשקיעה ובזריחה) ל-4 מדינות (ישראל, ירדן, ערב הסעודית ומצרים), חוזרים בשביל שבו הלכנו לחניה, חוצים את הכביש לשביל ג'יפים שחור לעין נטפים, הולכים כ1 ק"מ ומגיעים למעיין שנביעתו מטפטפת מן הסלע (ומכאן שמו), במשך כל ימות השנה.

ניתן לחזור באותו שביל או ללכת דרומה בסמ"ש שחור - שביל ישראל כקילומטר עד לפיצול שבו ניקח ימינה עם שביל ישראל כשהשביל השחור ממשיך ישר, נלך עוד כ300 מטר ונגיע לחניה.

ניתן להמשיך במסלול להר שלמה או לנחל גשרון.

מסלול מאתגר מעט באורך כ5 ק"מ העובר דרך הרים ומצפורים.

נוסעים מאילת על כביש 12 כ7 ק"מ, פונים ימינה לכיוון חניון הר יהורם שבו מחנים את הרכב, מתחילים הליכה של כ2.5 ק"מ בשביל שחור דרך הר יהורם והתצפית שעליו עד לפסגתו של הר שלמה (זהירות - העליה חדה!), מפסגת הר שלמה ישנה תצפית יפה מאוד של 360 מעלות, לאחר התצפית נחזור באותה דרך בה הלכנו ונעבור באוכף שבו פיצול שבילים אדום, מקום זה הוא בין המקומות היחידים בעולם שבו ניתן לעבור בצעד אחד בין 2 תקופות גאולוגיות שמפרידות ביניהן כ500 מיליון שנה - מצד אחד סלעי הגיר הלבנים ומן הצד השני סלעי גרניט כהים, אוכף זה נקרא גם אוכף המטכ"ליסטים משום ששני חיילים של סיירת מטכ"ל ירון בר דוד וערן עופר שעשו ניווטים באזור התייבשו בו למוות. נמשיך ללכת ונעצור במצפור לזכרם של שני החיילים. משם נחזור בשביל לרכב המחכה לנו בחניון.

ניתן להמשיך במסלול לעין נטפים (אם נמשיך על השביל השחור נגיע אחרי קילומטר למעיין), הר יואש או לנחל גשרון.

גבים יפים המלאים כמה חודשים לאחר שיטפון בנחל.

נוסעים על כביש 12 כ10 ק"מ, אחרי מעבר גבול עין נטפים ישנה ירידה חדה שבה הכביש מתפצל ל2 נתיבים, בסופה של הירידה מצד ימין נראה רחבת עפר, נחנה בה את הרכב ונרד ברגל בדרדרת לכיוון הנחל, בנחל נלך כחצי קילומטר עד לגבים. נחזור באותה דרך לרכב.

מסלול לא מעגלי באורך 4 ק"מ עם צוקים מרשימים ונוף לים.

ניסע כ4.5 ק"מ עד לפניה שמאלה לדרך עפר הנמצאת מול השלט ימינה לנחל שלמה, נתחבר לכביש אספלט וניסע עד לשער צבאי, נחנה ברחבת עפר לידו את הרכב הראשון, נחזור ברכב השני לכביש 12 בו נפנה שמאלה וניסע עוד כ3.5 ק"מ עד לפניה להר יואש ונחל גשרון שלידה נמצאת חנית עפר, כאן נחנה את הרכב השני. נלך בסמ"ש כחול - שביל ישראל, מן השביל נשקף נוף יפה מאוד של צוקי גשרון וכל מפרץ אילת, נלך במסלול כ3 ק"מ עד שנגיע למפל בגובה 30 מטר מימיננו, לאחר שיטפון בנחל ישנו גב שמתמלא בראש המפל אליו אפשר להגיע בעליה מאתגרת מעט משני צידי המפל (העליות נמצאות כ40 מטר מהמפל בכל צד), נמשיך בשביל עוד כחצי ק"מ עד לפניה שמאלה בסמ"ש אדום, לאחר הליכה של כ300 מטר בסמ"ש האדום נפנה שמאלה לסמ"ש ירוק בו נעלה כ400 מטר עד לחניה בה החנינו את הרכב בראשון.

פניה לחניה רכב 1 - https://www.waze.com/he/live-map/directions?latlng=29.570247115830945%2C34.892406463623054 חניה רכב 2 - https://www.waze.com/he/live-map/directions?latlng=29.58792861%2C34.87934947.

מסלול מעגלי באורך 4 ק"מ העובר בקניון העשוי בעיקרו אבן גרניט שחורה (ומכאן שמו), בקניון נראה גם סלעי גרניט אדומים וורודים.

נוסעים מאילת על כביש 90 לבאר אורה שם עושים פרסה וחוזרים כ-9 ק"מ עד לשלט "קניון שחורת" מימין (סמ"ש כחול), פונים ימינה ונוסעים בשביל עפר כ2 ק"מ שם פונים שמאלה לשביל ירוק, נוסעים בו כ3 ק"מ ומחנים את הרכב בחניון.

ממשיכים ברגל על המסלול הירוק (שביל ישראל) ונכנסים לקניון, ממשיכים בו כקילומטר וחצי עד שמגיעים לפניה ימינה לשביל אדום, פונים והולכים עליו עוד כקילומטר עד לפניה ימינה למסלול שחור, פונים בו ימינה, מעט אחרי הפניה ימינה מהסימון האדום לשחור (בערך 100 מטר) נראה מעין גל של אבנים, זוהי מלכודת נמרים עתיקה, הבדואים אשר בנו את המלכודת קשרו בקצה האחד שלה בעל חיים אשר שימש כטרף, ברגע שהנמר נכנס למלכודת כדי לאכול את הטרף, השתחררה אבן מהקצה השני של המלכודת ולכדה את הנמר בפנים. לאחר מכן נמשיך על המסלול השחור שיחזיר אותנו לחניון אחרי חצי קילומטר.

פארק תמנע הוא פארק המצוי בבקעת תמנע (הכניסה בתשלום), האזור עמוס בממצאים ואטרקציות משום שמצאו בו מצבורי נחושת גדולים, מומלץ לעבור ברכב בין האטרקציות השונות.

הפטרייה - אבן חול בצורת פטרייה שנוצרה מבלייה מהירה של חלקה התחתון. חפשו בוויז "הפטרייה".

עמודי שלמה - עמודי סלע מרשימים העשויים אבן חול, בתחתית העמודים נמצא מקדש מצרי עתיק שהפך למקדש מדייני. חפשו בוויז "עמודי שלמה"

מכרות הנחושת - חברת מכרות נחושת שהוקמה ב-1951 והעסיקה כ-1200 עובדים מאילת. הכרייה הופסקה ב-1983 עקב צניחת מחיר הנחושת. עם עלית המחיר, נמכר האתר לחברת AHMSA, תאגיד הפלדה הגדול ביותר במקסיקו, אשר החל בשאיבת מי התהום שהציפו את המכרות הנטושים.

האגם הנעלם - אגם יפה מאוד שנמצא בקרקעית מכרה נטוש אשר הוצף בעקבות שאיבת מי התהום באזור, ניתן להיכנס למים אך המים מליחים מאוד בעקבות הנחושת הרבה באזור. חפשו בוויז "האגם הנעלם"

שלום לכם. אנו בישיבת איילת השחר – ועמותת אל עמי עושים ופועלים כל העת על מנת לחזק ולרומם את אופיה הדתי של העיר אילת. עם בתי כנסת פעילים, ישיבת הסדר, מניינים, לימוד, פעילויות קירוב ועוד.

על מנת לחזק את הפעילות היהודית באילת נשמח אם תוכלו לתמוך בנו ולהיות חלק מהפעילות.

לתרומה וחיזוק הישיבה

אם ברצונך לקבל מידע אודות פעילויות, אטרקציות או מסלולי טיול, אנו נשמח להרכיב עבורך את הטיול המושלם במחירים מוזלים.
בנוסף, אם תרצה לקבל מידע אודות שירותי הסעדה (קייטרינג) לשבתות, אירועים או טיולים, ניתן לפנות אלינו ונשמח לסייע.
לכל שאלה וסיוע בעת שהותכם בעיר ניתן לפנות למשרדי הישיבה או לאהרון אקרמן.